Myšlenka obnovy chebského piva neuspěla na trhu. Jak nás informoval člen představenstva společnosti Chebský pivovar a.s. Vlastimil Postl, samotná společnost nekončí, prodejna je však od 1. března uzavřena a Chebské Hradní se z technických důvodů vůbec neprodává. Zrušena byla i oficiální facebooková stránka. „Další je součástí obchodní strategie firmy, nového konceptu rozvoje firmy,“ sdělil v písemném vyjádření Postl.
Z více zdrojů se do redakce donesla i zpráva, že Chebské Hradní měl již několik měsíců vyrábět na zakázku pivovar v Rakovníku. Končící zaměstnanci chebského pivovaru se k této věci nechtěli oficiálně vyjádřit a odkázali nás pouze na člena představenstva Postla. Ani ten nám však na otázku, zda by tuto informaci mohl potvrdit nebo vyvrátit, neodpověděl.
Marketing založený na chebském patriotismu
Celá marketingová kampaň této značky přitom byla založena na regionálním významu a obnově tradiční místní značky. Řada spotřebitelů si Hradní kupovala právě z patriotismu k Chebsku. Pivo se na začátku projektu vařilo v blízkém Waldsassenu podle tradiční receptury, s vodou ze Zelené hory a pod dohledem původního sládka.
„Je třeba vnímat, že Waldsassen je součástí historického Chebska. Takže my nevaříme pivo v Chebu, ale na Chebsku určitě vaříme,“ sdělil v roce 2010 v rozhovoru pro ČT akcionář pivovaru a dnešní místostarosta Tomáš Linda. Ten byl také až do prosince 2011 souběžně s výkonem politické funkce předsedou představenstva celé společnosti. Ani Linda nám však na dotazy, zda je pravda, že se v poslední době pod značkou Chebské Hradní prodávalo pivo z Rakovníku, neodpověděl.
Před 2 lety se ke značce hlásila i radnice, dnes všichni mlčí
Chebské Hradní bylo od počátku velmi úzce spjato s představiteli města Chebu. Městské Radniční listy svými články poskytovaly pivovaru reklamu. Psalo se o začátku výroby, o otevření podnikové prodejny, vyšel i velký rozhovor se sládkem pivovaru. Rada města Chebu povolila užívat na etiketách piva oficiální znak města Chebu a pronajala městské prostory na náměstí pro prodej a propagaci piva. Někdejší starosta Svoboda neopomíjel před novináři zdůraznit, že se pivo vrátilo do Chebu za jeho starostování. Hradní se stalo i symbolem předvolebních mítinků ODS, kde se rozdávalo zdarma.
Zda bude místostarosta nebo někdo z vedení společnosti ochoten vyjádřit se ke zmíněné informaci, ukáže čas. Neúspěch piva na trhu se v dnešní době dá pochopit. Klamavé označení zboží však nikoli.