Koncem srpna oznámilo město Cheb uzavření lávky přes chebské nádraží. Důvodem je havarijní stav lávky, zejména pak průsak vody do komor lávky a její hromadění v prostoru lávky. Vzhledem k nutnosti sledování havarijního stavu oznámilo město uzavření lávky do odvolání. Celá situace se pochopitelně nelíbí části obyvatel města Chebu, zejména trvale bydlícím nebo pracujícím na Švédském Vrchu a v Podhradu, ale také výletníkům. Všichni jsou nuceni obcházet značnou část území do ulice Vrázova, kde chybí přechod pro chodce a dále k nádraží. Na sociálních sítích tak občané uzavření lávky komentují nelichotivě. K celé situaci se vyjádřil také starosta města Chebu Petr Navrátil. „Na úřadu leží asi deset let stará dokumentace, podle níž by rekonstrukce lávky přišla na více než 100 milionů korun,“ konstatoval Navrátil a dodal, že oprava lávky nebude jednoduchá.
Vzhledem k tomu, že studie lávky nebyla nikde veřejně dostupná, požádali jsme pana starostu o poskytnutí této studie. Město ji pak také zveřejnilo na svých stránkách.
Různé návrhy rekonstrukce lávky
Jak se ukázalo, starosta v tisku zmínil částku za nejdražší variantu. Z poskytnutých dokumentů vyplývá, že studie, zpracovaná v srpnu roku 2011 firmou PONTEX s.r.o., obsahuje tři návrhy řešení havarijního stavu lávky. První návrh počítá s řešením nové visuté lávky pro pěší a cyklisty v šířce 3,50 m v celkové hodnotě cca 112 mil. Kč. Druhý návrh předpokládá novou lávku také v šířce 3,50 m pro pěší a cyklisty z oblouků a příhradových ramp. Tento návrh uvažoval s cenou 99 mil. Kč. Jako třetí varianta byla uvažována oprava lávky se zachováním průchozí šířky 2 metrů, tedy pouze pro pěší s dořešením bezbariérových ramp. Tento návrh opravy byl odhadován na 61,5 mil. Kč. Demolice stávající lávky byla v roce 2011 odhadována na cca 14,5 mil. Kč. Jako alternativní návrh studie obsahuje řešení podjezdů ve Vrázově ulici s dořešením pěšího provozu.
Zajímavé je, že zpracovatel již v roce 2011 navrhoval na základě výsledků studie zajistit projektovou dokumentaci a následně opravu lávky. Město Cheb však přípravu projektové dokumentace po celé období pěti let neřešilo a přesně po pěti letech došlo k uzavření lávky bez jakékoliv náhrady.
Starosta města Chebu Petr Navrátil upozornil, že studie není schválena a osobně se domnívá, že takto výsledný projekt ani vypadat nebude. Jaký tedy bude osud lávky přes nádraží, zatím není znám. Občané tak budou pravděpodobně velice dlouhou dobu čekat na řešení tohoto neuspokojivého stavu.